Yürüyerek dünyayı gezen çift Aksaray'da

İspanya'dan yola çıkan ve 3 yıl 5 aydır yürüyerek seyahat eden Yoram Ringoet ve kız arkadaşı Izız, Bulgaristan'dan Türkiye'ye giriş yaptıktan sonra şehir şehir gezip Aksaray’a geldi. Ringoet, "Farklı insanları, kültür ve medeniyetleri daha yakından tanımak için 40 kiloluk çantamla yola çıktım. Hep yürüyoruz, otobüse, arabaya binmek yok" dedi.

01 Kasım 2022 Salı 12:28

KEMAL ONUR ATALAY

İspanya'dan yola çıkan ve 3 yıl 5 aydır yürüyerek seyahat eden Yoram Ringoet ve kız arkadaşının şimdiki durağı Aksaray oldu. Türk insanlarının diğer insanlardan çok farklı olduğunu ve Türk yemeklerini çok sevdiğini söyleyen Ringoet, “Türkiye çok güzel, burada insanlar çok misafirperver. Başka ülkelerden çok farklı, çok beğendim. Yemeklere bayıldım, özellikle de düğün yemeklerine. Mantı çok güzel.”

"PARA KULLANMIYORUZ"

Yürüyüşlerinde hiçbir şekilde para kullanmadıklarını söyleyen çift, "Para kullanmıyoruz, çadırda kalıyoruz. İnsanlar yardım ediyor, kıyafet ve yiyecek veriyorlar" dedi. Türkiye’de birçok yeri bu şekilde gezdiklerini dile getiren Ringoet, "İstanbul, Ankara, Nevşehir, Kahramanmaraş, Antep, Urfa, Mardin ve Diyarbakır’a gittik. Muğla çok güzel. Likya yolu, Fethiye- Antalya yolu çok dik, çok dik rampalar var, ağır çantalarla çıkıyoruz ama sorun değil, seviyoruz" şeklinde konuştu.

Yaklaşık 4 yıldır yolculuk yaptıklarını belirten Izız ise, "Türkiye’yi çok sevdim doğal ve sıcak. İnsanlar çok sıcak, çok sevdim onları” şeklinde konuştu. Hindistan gezisini yürüyerek tamamlayan çift, Türkiye’den sonra Irak, İran ve Pakistan’a gitmek istediğini dile getirdi.